Všeobecné obchodné podmienky

Článok I.

Úvodné ustanovenia

Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „Obchodné podmienky“) upravujú vzťah medzi Kupujúcim aObchodníkom, ktorým je spoločnosť GUSTO SK s.r.o., so sídlom Budovateľská 7957/34, 080 01 Prešov, IČO: 52005542, DIČ: 2120861600, IČ DPH: SK2120861600, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Prešov, oddiel: Sro, vložka č.: 37158/P, email: kava@praziarenepera.sk, tel. číslo: +421 948 509 289 (ďalej len „Obchodník“) ako aj ich vzájomné práva a povinnosti vyplývajúce im z Kúpnej zmluvy (ďalej len „Zmluva“), ktorej predmetom je predaj tovarov prostredníctvom internetového obchodu Obchodníka, ktorý je prevádzkovaný na webovom sídle https://www.praziarenepera.sk.

Článok II.

Všeobecné ustanovenia

  1. Tieto Obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť Zmluvy.

  2. V prípade ak dôjde k uzatvoreniu inej písomnej Zmluvy medzi Obchodníkom a Kupujúcim, v ktorej si zmluvné strany dohodnú rozdielne podmienky od podmienok upravených v týchto Obchodných podmienkach sa bude vzťah zmluvných strán spravovať podľa takto uzatvorenej písomnej Zmluvy.

  3. Zmluva sa uzatvára na dobu určitú, a to konkrétne na dobu, kedy si zmluvné strany riadnym spôsobom splnia svoje povinnosti vyplývajúce im ztýchto Obchodných podmienok.

  4. Obchodníkom nebol prijatý kódex, ktorý by osobitným spôsobom upravoval správanie Obchodníka.

  5. Tieto Obchodné podmienky sú vypracované v súlade so všeobecne platnými a záväznými právnymi predpismi, najmä

    • zákon č.40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov,

    • zákon č.513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov,

    • zákon č.108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých

      zákonov,

    • zákon č.22/2004 Z. z. o elektronickom obchodne a o zmene a doplnení zákona

      č.128/2002 Z. z. oštátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č.284/2002 Z. z.,

    • zákon č.391/2015 Z. z. oalternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov,

      ako aj mnohými inými relevantnými právnymi predpismi.

6. Komunikácia medzi Kupujúcim a Obchodníkom sa uskutočňuje najmä prostredníctvom elektronických pomôcok.

Článok III.

Vymedzenie pojmov

  1. Obchodníkom je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcich záväzkov alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.

  2. Obchodník je vlastník internetového obchodu, ktorý je prevádzkovaný na webovom sídle https://www.praziarenepera.sk.

Obchodné meno: Sídlo:
IČO:
DIČ:

IČ DPH: Zapísaná: oddiel: vložka, č.: email: tel. číslo:

GUSTO SK s.r.o.

Budovateľská 7957/34, 080 01 Prešov 52 005 542
2120861600
SK2120861600

Obchodný register Okresného súdu Prešov Sro
37158/P
kava@praziarenepera.sk

+421 948 509 289

je

  1. Podnikateľom je

    • osoba zapísaná v obchodnom registri,

    • osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,

    • osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa

      osobitných predpisov,

    • fyzická osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do

      evidencie podľa osobitného predpisu.

  2. Internetovým obchodom je stránka Obchodníka umiestnená na webovom sídle https://www.praziarenepera.sk, prostredníctvom ktorej zmluvné strany uzatvárajú Zmluvu.

  3. Tovarom je akákoľvek hmotná vec; tovarom je aj elektrina, voda alebo plyn, ktoré sú na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, a hmotný nosič, ktorý slúži výlučne ako nosič digitálneho obsahu, najmä CD, DVD, USB kľúč a pamäťová karta, ako aj akýkoľvek tovar, ktorý Obchodník predáva prostredníctvom svojho internetového obchodu.

fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej

3. Spotrebiteľom
vyplývajúcich záväzkov alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.

  1. Produktom je tovar, služba, digitálny obsah, nehnuteľnosť, elektrina, voda alebo plyn, ktoré nie sú na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, teplo, práva a záväzky.

  2. Kúpna zmluva je Zmluva uzatvorená medzi Obchodníkom a Kupujúcim ak je predmetom kúpy akýkoľvek produkt, ktorý si môže Kupujúci zaobstarať prostredníctvom internetového obchodu Obchodníka.

  3. Orgánmi dozoru a dozor vykonávajú Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj, Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov, Odbor výkonu dohľadu, info@soi.sk, 051/772 15 97.

    Článok IV.

    Užívateľský účet

  1. Kupujúci má právo sa zaregistrovať a vytvoriť si užívateľský účet, čím získa prístup do svojho užívateľského rozhrania, prostredníctvom ktorého si môže sledovať stav objednaného produktu alebo produktov.

  2. Kupujúci je pri registrácií povinný vždy uvádzať aktuálne apravdivé informácie. Obchodník je povinný pri akejkoľvek zmene údajov aktualizovať zmenené údaje.

  3. Registrácia Kupujúceho nie je povinná a Kupujúci môže na internetovom obchode nakupovať aj bez predchádzajúcej registrácie.

  4. Kupujúci sa prihlasuje do svojho užívateľského účtu prostredníctvom zadania svojho užívateľského mena a hesla, ktoré si Kupujúci sám zvolí. Zároveň je užívateľský účet týmito údajmi chránený.

  5. Kupujúci je povinný zabezpečiť užívateľský účet pred zneužitím achrániť svoje prihlasovacie údaje. Kupujúci nie je oprávnený poskytnúť používanie užívateľského účtu tretím osobám.

  6. Obchodník si vyhradzuje právo zrušiť užívateľský účet Kupujúceho v prípade, ak

    • užívateľský účet nevyužil dlhšie ako 1 rok,

    • porušil ustanovenia Zmluvy alebo týchto Obchodných podmienok.

  7. Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť prístupný nepretržite, a to najmä vprípadoch, kedy by došlo ku výpadku alebo nutnej údržby hardvérového a softvérového vybavenia Obchodníka alebo tretích osôb.

  8. Kupujúci je oprávnený užívateľský účet kedykoľvek, bez udania dôvodu zrušiť.

Článok V.

Uzatvorenie kúpnej zmluvy

  1. Zmluva sa uzatvára prostredníctvom vyplnenia a odoslania objednávkového formuláru s povinnosťou platby na webovom sídle Obchodníka (ďalej len „Objednávka“).

  2. Kupujúci v Objednávke uvádza všetky potrebné informácie pre Obchodníka, ktorými sú najmä

    • meno,

    • priezvisko,

    • názov firmy (ak je Kupujúcim právnická osoba),

    • IČO, DIČ, IČ DPH (ak je Kupujúcim právnická osoba),

    • dodaciu a fakturačnú adresu,

    • email,

    • telefónne číslo,

    • názov a množstvo objednávaných produktov,

    • spôsob dodania.

  3. Kupujúci vyplnením Objednávky na webovom sídle Obchodníka súhlasí s používaním elektronických komunikačných zariadení na diaľku pri uzatváraní Zmluvy.

  4. Záväznú akceptáciu návrhu vykoná Obchodník takým spôsobom, že Kupujúcemu zašle email potvrdzujúci Objednávku v lehote do 24 hodín.

  5. Akceptácia sa vykonáva prostredníctvom Potvrdenia o prijatí objednávky (ďalej len „Potvrdenie“), ktoré sa zasiela do emailovej schránky uvedenej Kupujúcim v Objednávke. Obchodník zašle Kupujúcemu Potvrdenie po tom, ako preverí dostupnosť, cenu a termíny dodania produktov.

  6. Ak Obchodník zašle Kupujúcemu pred uzatvorením Zmluvy Návrh na zmenu objednávky (ďalej len „Návrh“), Zmluva sa uzatvára iba v tom prípade, ak Kupujúci s takýmto Návrhom prejaví súhlas a akceptuje ho.

  7. Obchodník nezodpovedá za vzniknutú škodu v tom prípade, ak škoda vznikla v dôsledku neuvedenia aktuálnych a správnych údajov v Objednávke Kupujúcim, nakoľko Obchodník považuje všetky údaje uvedené v Objednávke Kupujúcim za aktuálne a správne.

    Článok VI.
    Práva a povinnosti Obchodníka

  1. Obchodník je povinný dodať produkty určené v Objednávke v dohodnutej kvalite, množstve a termíne.

  2. Obchodník je povinný objednané produkty zabaliť a zabezpečiť na prepravu takým spôsobom, aby nedošlo ku poškodeniu.

  1. Obchodník je povinný Kupujúcemu dodať všetky potrebné dokumenty apodklady k objednaným produktom v súlade s platnými právnymi predpismi, a to najneskôr v deň dodania produktov. Tieto dokumenty môže Obchodník dodať prostredníctvom elektronických pomôcok alebo v papierovej forme.

  2. Obchodník má právo na odstúpenie od Zmluvy, ak nedôjde ku prevzatiu objednaných produktov zo strany Kupujúceho.

  3. Obchodník má právo na riadne a včas zaplatenú kúpnu cenu od Kupujúceho za poskytnuté produkty.

    Článok VII.
    Práva a povinnosti Kupujúceho

  1. Kupujúci je povinný sa pred odoslaním Objednávky oboznámiť sObchodnými podmienkami.

  2. Kupujúci je povinný zaplatiť Obchodníkovi kúpnu cenu za objednané produkty, pričom je povinný zaplatiť aj za doručenie produktov, ak sa s Obchodníkom nedohodli inak.

  3. Kupujúci je povinný produkty prevziať v dohodnutom mieste, ktoré si určil Kupujúci v Objednávke.

  4. Kupujúci má právo obdržať objednané produkty vdohodnutej kvalite, množstve a termíne, tak ako je uvedené v Objednávke.

    Článok VIII.
    Kúpna cena a platobné podmienky

  1. Ceny všetkých produktov uvádzaných na webovom sídle Obchodníka sú konečné. Všetky ceny sú uvedené v eurách, pričom sú uvedené aj vrátane DPH.

  2. V cene produktov nie je zahrnutá cena dopravy, ktorá sa priráta v poslednom kroku pred odoslaním Objednávky.

  3. Obchodník má právo ceny produktov kedykoľvek zmeniť, pričom ak ponúka na určitú skupinu produktov alebo na konkrétny produkt zľavu, zverejní zároveň aj najnižšiu cenu, ktorá bola zaznamenaná v posledných 30 dňoch.

  4. V prípade chybného nacenenia alebo chybne uvedenej ceny produktov si vyhradzuje Obchodník právo neuzatvoriť Zmluvu, poprípade od Zmluvy odstúpiť aj po tom, ako odoslal Kupujúcemu Potvrdenie.

  5. Obchodník je oprávnený poskytovať Kupujúcemu rôzne druhy zliav na produkty ponúkané na predaj na webovom sídle.

  1. Kupujúci odoslaním Objednávky potvrdzuje, že súhlasí s výškou ceny za objednané produkty, a to aj vrátane nákladov na dopravu.

  2. Kupujúci môže za objednané produkty zaplatiť

    • hotovosťou alebo platobnou kartou pri osobnom prevzatí,

    • online prostredníctvom platobnej karty alebo prostredníctvom Apple Pay,

    • hotovosťou alebo platobnou kartou pri prevzatí od kuriéra,

    • hotovosťou alebo platobnou kartou pri prevzatí z odberného miesta.

  3. V prípade ak Kupujúci zvolí spôsob platby prostredníctvom bezhotovostného prevodu, kúpna cena sa považuje za zaplatenú až okamihom, kedy budú finančné prostriedky pripísané na účet Obchodníka.

  4. Obchodník vystaví Kupujúcemu na základe uskutočneného nákupu a vykonanej platby daňový doklad v podobe faktúry.

  5. AksaKupujúcisObchodníkomdohodnúnaosobnomodberezakúpenýchproduktov,slúži pokladničný blok ako daňový doklad.

  6. Faktúra alebo pokladničný blok vystavený Obchodníkom slúži Kupujúcemu ako daňový doklad, dodací list a záručný list.

  7. SplatnosťvystavenejfaktúryObchodníkomje15dníododňajejdoručeniaKupujúcemu.

  8. Vprípade,aksavovystavenejfaktúreobjaviachybnéúdaje,Kupujúcijeoprávnenýtakto chybnú faktúru vrátiť Obchodníkovi s poukázaním na danú chybu a požadovať opravenú faktúru. Obchodník vystaví Kupujúcemu novú faktúr, ak sa preukáže, že je vrátená faktúra obsahuje chybné údaje.

  9. AkKupujúcizaplatízaobjednanéproduktyskôrakosúmudoručenéaObchodníkzistí,že nie je možné dané produkty doručiť Kupujúcemu, je Obchodník povinný túto skutočnosť Kupujúcemu bez zbytočného odkladu oznámiť a Kupujúcemu vrátiť zaplatené peňažné prostriedky rovnakým spôsobom, ako boli Obchodníkom prijaté.

    Článok IX.
    Dodacie podmienky a spôsob dodania

1. Obchodník je povinný doručiť Kupujúcemu objednané produkty vlehote do 30 pracovných dní odo dňa, kedy Obchodník zaslal Kupujúcemu Potvrdenie. Pokiaľ nie je Obchodník schopný dodať objednané produkty vurčenej lehote, je povinný otejto skutočnosti bez zbytočného odkladu informovať Kupujúceho a dohodnú sa na dodatočnej lehote. Kupujúci však nemusí s poskytnutím dodatočnej lehoty súhlasiť a v takom prípade budú Kupujúcemu vrátené peňažné prostriedky rovnakým spôsobom, ako boli Obchodníkom prijaté.

  1. Náklady na dodanie produktov sa líšia od konkrétneho spôsobu, ktorý si Kupujúci zvolí pri vypĺňaní objednávky. Presné vyčíslenie nákladov na dodanie sa Kupujúcemu zobrazí po zaškrtnutí príslušného, ním zvoleného spôsobu dodania.

  2. Kupujúci si môže zvoliť z nasledujúcich spôsobov doručenia

    • osobný odber,

    • kuriérom na adresu, • Packeta.

  3. Obchodník je povinný informovať Kupujúceho o expedovaní objednaných produktov a o predbežnej dobe, kedy budú produkty Kupujúcemu doručené.

  4. Kupujúci je povinný prevziať objednané produkty osobne. Ak však nie je možné aby prevzal produkty osobne, môže zabezpečiť aby produkty prevzala splnomocnená osoba.

  5. Okamihom, kedy sú produkty odovzdané na prepravu dopravcovi, preberá zodpovednosť za doručované produkty dopravca, a teda tak zodpovedá aj za prípadnú škodu, ktorá môže vzniknúť na doručovaných produktoch. Je teda potrebné, aby si Kupujúci alebo ním splnomocnená osoba pri prevzatí produktov preverila a skontrolovala, či obal v ktorom sú produkty zabalené nie je viditeľne poškodený. Ak Kupujúci objaví poškodenie na obale, nie je povinný produkty prevziať, pričom je povinný s dopravcom spísať záznam, v ktorom opíše zistené poškodenie, ktoré vzniklo v čase prepravy dopravcom.

  6. Ak Kupujúci prevezme produkty aj napriek zjavnému a značnému poškodeniu obalu, Obchodník nie je povinný uznať neskôr uplatňovanú reklamáciu Kupujúcim.

  7. Ak Kupujúci zistí, že objednané produkty nezodpovedajú stavu, množstve, sú poškodené alebo nekompletné až po prevzatí produktov, je potrené aby Kupujúci túto skutočnosť bez zbytočného meškania oznámil Obchodníkovi prostredníctvom emailu na adresu: kava@praziarenepera.sk.

  8. Ak Kupujúci poruší povinnosť prevziať doručené produkty, vzniká Obchodníkovi nárok na náhradu škody, ktorá mu vznikla v súvislosti s neprevzatím produktov, a to v súlade s príslušnými právnymi predpismi.

  9. AksaObchodníkdomnieva,žeidezostranyKupujúcehoošpekulatívnuobjednávkuanie je úmyslom Kupujúceho objednané produkty riadne avčas prevziať, Obchodník je oprávnený objednané produkty doručiť až po tom, ako mu bude za príslušné produkty zaplatená kúpna cena.

    Článok X.
    Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva

1. V prípade Kupujúceho podnikateľa prechádza vlastnícke právo až momentom, kedy je Obchodníkovi zaplatená celá kúpna cena za produkty.

  1. V prípade Kupujúceho spotrebiteľa prechádza vlastnícke právo až momentom, kedy dôjde ku prevzatiu produktov od Obchodníka.

  2. Nebezpečenstvo na objednaných produktoch prechádza na Kupujúceho až momentom, kedy Kupujúci tieto produkty prevezme, prípadne ak je vomeškaní sprevzatím produktov, tak až momentom, kedy Obchodník umožní Kupujúcemu nakladať s produktami.

    Článok XI.

    Zákaznícke recenzie

1. Obchodník na svojom webovom sídle nezverejňuje zákaznícke recenzie.

Článok XII.

Odstúpenie od zmluvy

  1. Odstúpenie od Zmluvy Kupujúcim, ktorý je vpostavení spotrebiteľa sa spravuje príslušnými ustanoveniami zákona č.108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.

  2. Odstúpenie od Zmluvy Kupujúcim, ktorý je vpostavení podnikateľa sa spravuje príslušnými ustanoveniami zákona č.513/1991 Zb. Obchodný zákonník.

  3. Kupujúci realizuje odstúpenie od Zmluvy prostredníctvom oznámenia formou vyplneného a podpísaného Formuláru pre odstúpenie od Zmluvy (ďalej len „Formulár“). Formulár je zverejnený na webovom sídle internetového obchodu Obchodníka. Kupujúci vyplnený a podpísaný Formulár zašle Obchodníkovi

    • v papierovej forme poštou na adresu Obchodníka,

    • prostredníctvom elektronických pomôcok na emailovú adresu Obchodníka.

  4. Obchodník je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od Zmluvy poskytnúť Kupujúcemu spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak Kupujúci spotrebiteľ odstúpil od Zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo Formulára, ktorý je dostupný v online rozhraní Obchodníka

  5. Kupujúci spotrebiteľ má právo odstúpiť od Zmluvy v lehote do 14 dní odo dňa, kedy

    • prevzal objednané produkty,

    • uzatvorenie zmluvy, ktorej predmetom je poskytovanie služby,

    • uzatvorenia zmluvy o dodávaní vody, ktorá nie je na predaj v obmedzenom

      objeme alebo v určenom množstve, a zmluvy o dodávke a odbere tepla,

    • uzatvorenia zmluvy o dodaní digitálneho obsahu, ktorý Obchodník dodáva inak

      ako na hmotnom nosiči.

  6. Tovar sa považuje Kupujúcim za prevzatý okamihom, keď Kupujúci spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaných produktov, alebo ak sa

  • produkty objednané Kupujúcim spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia produktu, ktorý bol dodaný ako posledný,

  • dodáva produkty pozostávajúce z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,

  • produkty dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého produktu.

  1. Kupujúci spotrebiteľ môže odstúpiť od Zmluvy uzatvorenej na diaľku alebo od Zmluvy uzatvorenej mimo prevádzkových priestorov Obchodníka aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od Zmluvy.

  2. Lehota na odstúpenie od Zmluvy ostáva zachovaná aj v tom prípade, keď Kupujúci spotrebiteľ najneskôr v posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od Zmluvy Obchodníkovi.

  3. Účinky odstúpenia od Zmluvy uzatvorenej na diaľku alebo od Zmluvy uzatvorenej mimo prevádzkových priestorov Obchodníka sa vzťahujú aj na každú doplnkovú Zmluvu k Zmluve, od ktorej Kupujúci spotrebiteľ odstúpil; to neplatí, ak sa strany výslovne dohodnú na ďalšom trvaní doplnkovej Zmluvy.

  4. Kupujúci spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od Zmluvy zaslať produkty späť alebo ich odovzdať Obchodníkovi alebo osobe určenej Obchodníkom na prevzatie produktov; to neplatí, ak Obchodník navrhne, že si produkty vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota 14 dní sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty.

  5. Kupujúci spotrebiteľ nemá právo odstúpiť od Zmluvy v lehote do 14 dní v prípade, ak je predmetom Zmluvy

    • dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od Zmluvy,

    • dodanie produktu vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo produktu vyrobeného na mieru,

    • dodanie produktu, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,

    • dodanie produktu uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol

      po dodaní porušený,

    • dodanie produktu, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní

      neoddeliteľne zmiešaný s iným produktom,

    • dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe Zmluvy

      o predplatnom,

    • produkt zakúpený na verejnej dražbe.

  1. Kupujúci je zodpovedný za prípadné zníženie hodnoty produktov, ktoré reklamuje, ak došlo ku zníženiu hodnoty neopatrným, neodborným alebo zlým zaobchádzaním pri balení produktov na prepravu ku Obchodníkovi alebo skúšaní funkčnosti produktu.

  2. V prípade, ak Kupujúci vráti poškodený produkt, Obchodník má právo vrátiť Kupujúcemu zníženú cenu o výšku náhrady spôsobenej škody na produkte. Pohľadávka Obchodníka na náhradu škody na produkte zanikne započítaním oproti pohľadávke Kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny. Zvyšnú časť kúpnej ceny vráti Obchodník Kupujúcemu.

  3. Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia Formuláru vrátiť Kupujúcemu spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzatvorenou na diaľku, zmluvou uzatvorenou mimo prevádzkových priestorov Obchodníka alebo sdoplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.

  4. Obchodník je povinný vrátiť Kupujúcemu spotrebiteľovi všetky platby v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak spotrebiteľ neodstúpil od celej zmluvy uzatvorenej na diaľku alebo od celej zmluvy uzatvorenej mimo prevádzkových priestorov Obchodníka. Obchodník nemôže účtovať spotrebiteľovi dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.

  5. Obchodník nie je povinný uhradiť Kupujúcemu spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný Obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný Obchodníkom.

  6. ObchodníkmáprávoodstúpiťodZmluvyak

    • nie je schopný doručiť objednané produkty Kupujúcemu z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti produktu,

    • uvedená cena produktu je zjavne zlá aneodpovedá skutočnej hodnote produktu,

    • existujú dôvodné pochybnosti oúdajoch Kupujúceho, ktoré sú uvedené v Objednávke.

  7. Obchodník je povinný bez zbytočného odkladu informovať Kupujúceho o odstúpení od Zmluvy prostredníctvom elektronických pomôcok a v lehote do 14 dní odo dňa odoslania odstúpenia od Zmluvy vrátiť Kupujúcemu všetky finančné prostriedky, ktoré od neho obdržal na Kupujúcim určený účet. Kupujúci sa s Obchodníkom môžu dohodnúť aj na inom vrátení finančných prostriedkov.

    Článok XIII.

    Zodpovednosť za vady

1. Informácie o právach Kupujúceho vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady a postup pri reklamácií samostatne upravuje Reklamačný poriadok, ktorý je zverejnený na webovom

sídle internetového obchodu Obchodníka, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou týchto Obchodných podmienok.

Článok XIV.

Alternatívne riešenie sporov

  1. Kupujúci vpostavení spotrebiteľa má právo sa obrátiť so žiadosťou onápravu na Obchodníka prostredníctvom elektronickej komunikácie na email kava@praziarenepera.sk v prípade, ak sa domnieva, že jeho reklamácia nebola vybavená riadnym spôsobom, nie je s reklamáciou spokojný alebo boli porušené jeho práva. Ak Obchodník sťažnosť zamietne alebo na sťažnosť neodpovie v lehote do 30 dní, od kedy mu bola sťažnosť doručená, Kupujúci spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, a to podľa zákona č.391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov (ďalej len „Zákon o ARSS“).

  2. Postup Kupujúceho spotrebiteľa sa spravuje príslušnými ustanoveniami Zákona o ARSS.

  3. Kupujúci spotrebiteľ môže podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu, ktorým je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia https://www.soi.sk.

  4. Kupujúci spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO https://commission.europa.eu/topics/consumers_en.

  5. Alternatívne riešenie sporov sa týka iba Zmlúv uzatvorených na diaľku.

  6. Rozhodným právom v prípade vzniku sporu medzi Obchodníkom a Kupujúcim je právo Slovenskej republiky a prípadné spory budú rozhodovať a prejednávať súdy Slovenskej republiky.

    Článok XV.

    Ochrana osobných údajov

  1. Obchodník prijal primerané technické, organizačné apersonálne opatrenia zodpovedajúce spracúvaniu osobných údajov, pričom spracúva osobné údaje v rozsahu, spôsobom a za účelom, ktorý je v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej len „Nariadenie GDPR“) a zákonom č.18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov.

  2. Podmienky spracúvania osobných údajov Obchodník zverejnil na webovom sídle internetového obchodu.

Článok XVI.

Záverečné ustanovenia

  1. Tieto Obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na webovom sídle internetového obchodu Obchodníka, t.j. dňa 14.11.2024.

  2. Obchodník si vyhradzuje právo kedykoľvek zmeniť alebo aktualizovať tieto Obchodné podmienky. Akékoľvek zmeny týchto Obchodných podmienok nadobúdajú účinnosť dňom zverejnenia na webovom sídle internetového obchodu Obchodníka. Oznamovacia povinnosť, ktorá vzniká Obchodníkovi vsúvislosti sprijatím nového znenia alebo aktualizácie Obchodných podmienok sa pokladá za splnenú dňom zverejnenia podľa predošlej vety.

  3. Ak Kupujúci preukázateľne súhlasí aprijal znenie týchto Obchodných podmienok, uzavretá Zmluva sa spravuje ustanoveniami týchto Obchodných podmienok, pokiaľ sa Kupujúci s Obchodníkom nedohodli inak.

  4. Vzťahy zmluvných strán, ktoré nie sú upravené týmito Obchodnými podmienkami sa spravujú právnymi predpismi platnými na území Slovenskej republiky, ktoré sa vzťahujú na vzťah medzi Obchodníkom a Kupujúcim.

  5. Ak Kupujúci a Obchodník uzatvoria písomnú Zmluvu, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu.

  6. V prípade, ak sa akékoľvek ustanovenie týchto Obchodných podmienok stane neplatným alebo neúčinným, nemá to za následok neplatnosť celých Obchodných podmienok ale iba konkrétneho dotknutého ustanovenia.